Kezman bildiğiniz gibi…

Dün gece oynanan Fransa Lig Kupası, PSG-Bordeaux maçında 57. dakikada takımı 1-0 geride iken oyundan çıkarılan Kezman formasını yere atıp, doğrudan soyunma odalarına koştu. Onu Fenerbahçe’de seyredenler için şaşırtıcı birşey yok aslında burada. Ama Kezman’ın PSV kariyeri ile bakıldığında, çok önemli noktalar var. Bizim bildiğimiz Kezman ile PSG’deki Kezman arasında pek bir fark yok.(Flying Dutchman çok güzel yazmış.) Ama PSV ile Şampiyonlar Liginde izlediğimiz bir Kezman vardı 2004 yılına kadar, o adam nerede şimdi bilen yok?

Maçın 57. dakikasında çok net bir gol pozisyonunu harcayan Kezman, seyircilerin yoğun protestosu altında kenara alınırken formayı yere attı. Maçın hemen ardından özür dileyen Kezman’ın ceza alması kesin görünüyor. Maç sonrası açıklamalara gelince, önce Kezman’dan başlıyorum:

“Hata yaptım. Belki böyle birşey burada asla yapılmamıştır. Ancak ben buraya geldiğimden beri zor zamanlar geçiren, güçlü karaktere sahip bir oyuncuyum.”

“Herkes bunu bilmelidir ki, ben ne kulübe, ne taraftara, ne de formama bir saygısızlık yapmadım. Bu sinirli tepkiyi kendi performansıma verdim.”

“Daha iyi olabileceğimi kanıtlayacağım. Ben bundan daha iyi bir oyuncuyum. Siz şu an gerçek Kezman’ın %10 ‘unu izliyorsunuz. Tekrardan, herkesten özür diliyorum.”

Blablablablabla…

Deja vu yaşıyorum sanki… Kezman bunları bize de söylememişmiydi.

Le Guen ne demiş derseniz? Kezman’ın işi zor derim. Maç sonuda konuşan Paul Le Guen:

“Formaya saygısızlık ve bana saygısızlık yapmıştır.”

“Kezman ile bunu konuşacağız. Fakat, tabi ki cezalandırılacak.”

“Göreceğiz(Eğer oynarsa tabi), Bu olayı konuşmak zorundayız ama yaptığı kabul edilebilir değil!”

Görülen o ki, Paul Le Guen sopayı göstermiş. Kezman ciddi bir ceza alacaktır. Ancak  bunu yapan Kezman için PSG eğer bu yıl ligten düşmezse,(ki mümkün görünmüyor.) sezon sonu Fenerbahçe’ye 5 milyon euro ödeyecek. İki kulübün aralarında yaptığı anlaşma gereği, Kezman bu yıl PSG’de kiralık oynayıp, sezon sonu PSG ligten düşmezse 5 milyon euro karşılığında PSG’ye bonservisi ile transfer olacak. Anlaşılan, Fenerbahçe sadece adı kalan Mateja Kezman’ı iyi bir fiyata satmış.

PSG için, Kezman’a sezon sonu 5 milyon euro vermek zor olacaktır.

Kezman’ın formayı yere attığı anın videosu.

Bir Cevap Yazın

