FM 2009 için kariyer önerileri…

Genç yıldızlar,  güçlü altyapılar, Afrika devşirmesi futbolcular, oyunun iki yönünü oynayabilen dinamik ortasahalar, bozulması gereken bir gelenek (Lyon’un 7 yıl üstüste şampiyon olması)… Bunların hepsi Fransa liglerinde mevcut! Futbolla ilgili olupta, Football Manager oynamayan çok az kişi vardır! Bende bu illetin bağımlılarındanım.

FM ‘de Fransa’da bir kariyere başlamak istiyorsanız size birçok takım önerim olabilir.Ancak PSG kariyerini kesinlikle tatmalısınız. Kadrosundaki birçok gelecek vaadeden genç yıldız adayı yanında, yüksek sayılabilecek transfer bütçesi (13 milyon euro civarı) ve geçmişi ile mutlaka zevk verecek bir kariyer fırsatı sunuyor.

Buna ek olarak, benim hep sempati duyduğum Toulouse denenmelidir. Kadrosunda Fransanın şu an en çok gol atan oyuncusu Gignac, orta sahada iki yıldız adayı Moussa Sissoko ve Etien Capoue, defansta Fofana ve süper solbek Mathieu… Emana, Elmander gibi yıldızların ayrılmış olmasına üzülmeyeceksiniz.  Transfer bütçesi düşük olsa da, artırılabilir olması ;) farklı bir heyecan yaratacaktır.  Toulouse kariyerinde futbolcu satarak hem bütçeyi artırmak, hemde başarılı olmak arasındaki dengeyi sağlamak gerekecektir.

Monaco kariyeri ile ise  uyuyan devi yeniden hayata döndürebilirsiniz. Monako Prensliğinin takımı olması ve özerk bir bölgeyi temsil etmesi takımın bir başka özelliği. Kadroya bakacak olursak Jeremy Menez’in Roma’ya satılmış olmasına rağmen, takımın Serge Gakpe, Djamel Bakar, Frédéric Nimani, N’Koulou ve en önemlisi Freddy Adu ‘yu barındırması kariyerinize farklı bir tat katacaktır.

Son önerim ise St Etienne olacaktır. Yeşiller’in kadrosunda Loic Perrin, Blaise Matuidi ve Gomis’in bulunduğunu hatırlatmak isterim. Uzun süredir Fransa’da şampiyon olamayan St. Etienne’le, Lyon’un 7 yıllık şampiyonluk serisine son verebilirsiniz.

Bordeaux ve Marsilya ile oynamakta zevkli olacaktır. Ancak bu takımlar Ligue 1’de şampiyonluğun doğal adayları olduğundan, zoru başarmak daha rasyonel gözüküyor. Yazının bu kısmına kadar Lyon ‘dan bahsetmemiş olmam , aslında fikrimin göstergesi… Zaten 7 yıldır şampiyon olan takıma bir şampiyonluk daha kazandırmak heyecan verici olmayacaktır.

Unutmadan işe Ligue 2’den başlamak isteyenler, Ligue 1’den geçen yıl ikinci lige düşen Lens takımını denemeliler. Kalın sağlıcakla…

9 thoughts on “FM 2009 için kariyer önerileri…

  1. bende suan bordeauxdayım fm de. önceden paris sg yi seçmiştim.iki takımıda yönetmek zevkli gerçekten.

  2. Ben bir türlü ısınamadım FM 2009’a. Yamaları yükleyip 2008 oynamaya devam ediyorum. Bu arada göreve gelir gelmez 10 maç kazanmama rağmen sadece kupada 5 yediğim için beni kovan Manchester City yönetimine sevgilerimi iletiyorum. :]

  3. @ Turgay Keskin
    Manchester City’de başkan soyunma odasına da iniyodur :)
    Beni de sarmadı açıkcası FM 2009. Gerçi giderek azalıyor oyunun bende yarattığı heyecan. CM 2003-04’te oyuna bağımlılık tavan yapmıştı bende. sonra giderek azaldı…

  4. Değerimi bilemediler, sonra Polonya Milli takımıyla 2012’de Avrupa üçüncüsü oldum. Çok vurmuşlardır kafalarını. CM 03-04 gerçekten çok güzeldi, hep eskisi gibi değil klişesi tekrarlanır ama gerçekten de öyle. Ama genelde yeni çıkan oyunu bir süre oynaıp sonra sıkılırdım ben. İlk defa hiç oynamadığım bir seri oldu FM 2009.

  5. fm serisi bence fm 6 dan sonra sona erdi.databaseleri olsun oyunun oynanılabilirliği olsun fm 7 de dibe vurdu sonra toparlayamadılar.cm 03-04 fm 5 ve fm 6 en iyi serilerdir.

  6. bence değişiklik isteyenlere 2 önerim var biri ingiltere blue square south dan AFC WİMLEDON,diğeri ise romanya dan timisoara kesinlikle deneyin

  7. şuanlık en iyisi FM 2008.. Galatasaray ile ŞL kupasını, Uefa kupasını, 5 lig kupası aldım. ama hala maaşımı yükseltmiyolar :)

  8. fm 2009 bence iiyi ben reading le kariyer yapıyorum champıonship den premier league ye yükselttim hemde 93 puanla ve bütün 11 i değiştirdim ama şuanda maalesef premier ligde 9 cu sıradayım juvrntusla da kariyer yaptım 2 champions league 2 avrupa super kupası 1 dünya külüpler kupası 2 serie A kupası 2 lig kupası 1 italya super kupası. şuanda yedek kadromla bile champions league de yarı final oynayabilirim bence herkez fm nin bütün serilerini oynasın en iysi 2006 ama 2009 iii

  9. bn fm2007 oyuna baglandım schalke ıle bence herkz dnemli smdı fm09 da yıne schalke m cook ıı bı takım

Bir Cevap Yazın

