Let the game begin!

FBL-EURO2008-FRA-UKR

LeFoot’dan merhaba herkese!

2008’in son günlerini yaşarken, böyle bir blog yaratmaktaki amacım nedir tam olarak bilemiyorum! Tek bildiğim paylaşma isteğim…

Bu fikir aslında yeni değil benim için, daha önceki blog denemem tripleta.blogspot.com ile olmuştu. Ancak futbolu bir bütün olarak ele almak hem zor hem de çok geniş bir işti. Birde güncellik kaygısı güdünce, bir yerde tıkandı. Bu tarzda çok iyi örnekler olduğunu hepimiz biliyoruz. Zaten bu örnekler de birçoğumuza ilham kaynağı olmuştur. Herkesin bildiği acetobalsamico, bunun yanı sıra romanistabukowski, borges, lambuja, flyingdutcman, lambuja vs… bu alanda çok güzel örnekler… Saydığım bloglar futbolu bir genel olarak ele alıyor ve bu işi de gayet iyi yapıyorlar. Bende bunu denedim ama bu kadar iyi örnekler varken, bunların dışında bir şeyler yapmak gerektiğini düşündüm daha sonra… Genel değilde daha spesifik bir örnek yaratılmalıydı ve bu ilk olmalıydı…

Fransız futbolunu 1998 Dünya Kupasından beri kendimce hep takip ederdim. Ama Fransızları sevmezdim. Ben çünkü hep Afrika’yı sevmiştim. Sömürgeciyi sevmek olmazdı… Fransa futbolu 98’den başlayarak olağanüstü bir gelişim yaşadı ve yaşıyor. Milli takımları Zidane sonrası bir düşüş yaşasa da bunun kısa zaman içinde düzeleceğinden şüphem yok… Çünkü çok iyi yapılanmış lig takımları var. Özellikle altyapı konusunda Avrupa’yı sollamış durumdalar! Transfer dönemlerinde Avrupa’nın büyük liglerinden Fransa’ya ciddi bir para akışı var. Son yıllarda Lyon’un ligi tekeline geçirmesi ligin heyecan kalitesini düşürse de, bu yıl ligin diğer büyükleri Bordeaux, Marsilya ve uzun bir aradan sonra PSG zirveye çok yakınlar ve Lyon ‘un üst üste 8 kez şampiyon olmaması için ciddi bir mücadele içindeler. Birçok kişi Fransa Ligini sevmez, heyecansız bulur. Ancak Fransa Liginin cezbedici birçok yönü vardır. Herşeyden önce mücadele üst düzeydedir, genç yıldız adayları sahadadır, dinamik ve hızlı bir futbol oynanır ve aslında gollü bir ligtir.

Yapmak istediğime değinebileceğimi varsayarak başlamıştım bir önceki paragrafa, ancak bazı ipucular versem de, anlatmak istediğimi daha maddesel yazmanın daha doğru olacağını düşündüm. Peki nedir benim yapmak istediğim?

-Bu blogta Fransız futbolunu ve Fransa 1. Ligi Ligue 1’de olup biten hakkında klavyem yettiğince genel bilgiler aktarmaya çalışacağım. Bildiğim kadarı ile içeriği Türkçe olan, böyle bir yapı yok.

-Fransa liginin genç yıldız adayları hakkında bilgiler vermeye çalışacağım ki bu benim için için en heyecan verici nokta… Fransa ligi şu an birçok keşfedilmiş ya da keşfedilmeyi bekleyen genç futbolcu ile dolup taşmış durumda.

-Fransız altyapıları ve kulüpleri ile ilgili paylaşımlarda bulunmaya çalışacağım.

-Tabiî ki transfer ile ilgili haberler de olacak J

-Fransa ulusal takımı “Les Blues” hakkında ben ne kadar öğrenebilirsem, o kadarını da yazmaya çabalayacağım.

-Genç sayılamayacak ancak yararlı olabilecek, dikkatimi çeken futbolcular görüş alanıma girdiğinde onlar hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.

-Elimden geldiğince “Lefoot” blogu güncel tutmaya çalışacağım, ama asıl amacım bu olmayacak.

-Bu işin en güzel yanı okunduğunu bilmektir. Blogun ziyaret edilmesi çok mutlu eder blogun yaratıcısını. Zaman içinde bunun olmasını ümit ederim çünkü, dedim ya insanın bildiklerini, gördüklerini paylaşması ve etkileşimde bulunabilmesi apayrı bir haz veriyor.

-Son olarak benim gibi Fransız futboluyla ilgilenen arkadaşlarım, eğer bu blogda yazmak isterseniz benimle mutlaka irtibata geçin. İnan ki çok zevkli bir iş!

Son birkaç şey daha yazmak istiyorum… Şu an açık kanalda yayınlanan İspanya, Almanya, İtalya ve Fransa ligi var sanırım. Ligue 1 ‘i Kanal A yayınlıyor ve umarım uzun yıllar yayınlarlar. Çünkü bu ligleri izleyebildiğimiz sürece onlar hakkında fikrimiz olacak. Açık yayın yapan tüm kanallara da teşekkür ediyorum.

Şu an Ligue 1’de devrearası ve bende takımlar gibi bu aradan faydalandım. Blogu hazırladım. İzlediklerimi, bildiklerimi toparladım. İkinci yarı 10 Ocakta başlıyor. Heyecanla bekliyor olacağım…

O zaman “Let the game begin!”(Oyun başlasın!)

Saygılarımla,

İbrahim D.

LeFoot Admin

Bir Cevap Yazın

